13 d’octubre 2006

Marroc I - El centre

L’arribada al Marroc la vam fer per Casablanca. El meu cosí i jo ens vam trobar a l’aeroport després d'alguns mesos sense veure'ns. Vam fer la primera negociació, un cotxe que ens hauria de portar per tot el país, i que vam haver de canviar fins a 4 vegades, per motius tècnics o per tocar els nassos.
Per Casablanca no vam fer gaire cosa, acabàvem de començar vacances i estàvem tots dos cansats (jo encara no m’havia recuperat de Mèxic). Vam visitar la impressionant mesquita de Hassan II, vam desfilar pel passeig marítim i vam tenir contacte amb el 1er dels fins a 8 policies que ens hauríem de creuar durant la nostra estada... Ja us dic ara que de 5 multes, negociant, en vam acabar només pagant una quarta part de la primera, 10€...
La tarda de dissabte la vaig dedicar a conèixer la meva amiga del Marroc, la Soumia.
Farà ja dos anys que ens vam “trobar” per casualitat per internet. La correspondència que vam iniciar en aquell moment ens va ajudar a conèixer-nos, a intercanviar idees i projectes, a descobrir la cultura i tradicions de cadascú,... No cal dir que a mi em va ajudar a millorar el meu pobre francès.
Dissabte ens vam trobar d’una manera natural. Va venir amb la seva germana i vam tenir el plaer de parlar al voltant d’uns refrescs, passejar pel Zoco i poc més. Va ser un encontre breu, o la tarda va passar volant. En tot cas, va ser difícil dir-nos adéu, sense saber del cert quan ens tornaríem a creuar. Espero que ben aviat a París.
Després, poca cosa més... Cap allà les 4h30 del matí... “alerta nuclear!!!”. Una botzina interminable ens despertava i ens anunciava que acabava de començar... el Ramadà.

-------------

L'arrivée au Maroc était à l'aéroport de Casablanca. J'ai rencontré mon cousin. C'était la première fois qu'on se voit après des mois!!! Nous avons rendu la première négociation, une voiture qui devrait nous porter pour tout le pays, et que nous avons dû changer jusqu'à 4 fois, pour des motifs techniques ou pour les casser les pieds.
En Casablanca nous n'avons pas beaucoup fait, nous venions de commencer des vacances et nous étions tous les deux fatigués (je ne m'étais pas encore récupéré de Mexico). Nous avons visité l'impressionnante mosquée d'Hassan II, nous avons promené pour l’avenue maritime et nous avons entre en contact avec le 1er des 8 policiers qui devraient nous croiser pendant notre séjour... Il faut dire des maintenant que de 5 amendes nous, négociants, en avons finies en payant une quatrième partie de la première, 10€...
L'après-midi de samedi je l'ai consacrée à connaître mon amie du Maroc, Soumia.
Cela fera déjà deux ans que nous nous sommes "croisés" par hasard sur internet. La relation que nous avons initiée à ce moment-là nous a aidés à nous connaître, à échanger des idées et des projets, à découvrir la culture et traditions de chacun... Il faut dire qu'elle m'a aussi aidé à améliorer mon pauvre français. (Je vous jure qu’il était pire…)
Samedi nous nous sommes trouvés d'une manière naturelle. Elle est venu avec sa sœur et nous avons eu le plaisir de converser autour de quelques boissons, nous promener par le Souk et pas beaucoup d’autre. Ç'a été une rencontre brève, ou l'après-midi est passé sans le voir. En tout cas, il a été difficile de nous dire adieu, sans savoir certes quand nous croiserions à nouveau. J'espère que ça sera bientôt à Paris.
Après, rien d’autre... Vers 4h30 du matin... "alerte nucléaire !!!. Une sirène interminable nous réveillait et nous annonçait qu'il venait de commencer... le Ramadan.