23 de juny 2010

2009-11-09 a 13 – Liechtenstein

Petit projecte d'una setmana que em porta a canviar d'aires i a poder aïllar-me una mica i estar tot sol en un ambient que trobo a faltar, les muntanyes. Me'n vaig al centre d'Europa, primer a Zurich en avió i després conduint fins a la població de Mauren, a Liechtenstein.

No és el primer cop que trepitjo aquest petit país, com el meu pare em recorda. Un cop més, ja vam passar per aquí en unes d'aquelles vacances que fèiem quan encara no tenia ni 10 anys, agafar la caravana amb un grup d'amics dels pares i recórrer Europa. Vacances de les que de tant en tant tinc flaixos, però de les que no recordo quasi res. A vegades em dic que aquells viatges per a mi no compten, no són vàlids perquè no en guardo més memòria que la que em proporcionaven les posteriors sessions de diapositives. Però després penso que segurament és gràcies a aquelles vacances que ara tinc aquesta afició pels desplaçaments, per descobrir nous mons, noves gents, sempre més. I agraeixo als meus pares que m'hi portessin.

A Liechtenstein, a la zona on sóc, no hi ha massa a fer i com que la feina m'ocupa tota la jornada, només em queda el vespre per passejar una mica. L'hotel el tinc a Feldkirch, a Àustria, que està just a tocar i és un país més econòmic, així que podríem dir que a Liechtenstein només hi sóc mentre treballo. Pel matí, agafo el cotxe, saludo els oficials de la frontera i a la feina. A l'hora de dinar, creuem tots la frontera, busquem una pizzeria o un restaurant hindú, i tornem. I al vespre, doncs ja em quedo al poble, passejo pel seu bonic centre medieval, sopo i avanço feina sobre altres projectes. País petit, vida tranquil.la.

-----

-----

Pequeño proyecto de una semana que me lleva a cambiar de aires y a poder aislarme un poco y estar a solas en un ambiente que echo de menos, las montañas. Me voy al centro de Europa, primero a Zurich en avión y después conduciendo hasta la población de Mauren, en Liechtenstein.

No es la primera vez que piso este pequeño país, como mi padre me recuerda. Una vez más, ya pasamos por aquí en unas de aquellas vacaciones que hacíamos cuando todavía no tenía ni 10 años, coger la caravana con un grupo de amigos de mis padres y recorrer Europa. Vacaciones de las que de vez en cuando tengo flashes, pero de las que no recuerdo casi nada. A veces me digo que aquellos viajes para mí no cuentan, no son válidos porque no guardo más memoria que la que me proporcionaban las posteriores sesiones de diapositivas. Pero después pienso que seguramente es gracias a aquellas vacaciones que ahora tengo esta afición por los desplazamientos, por descubrir nuevos mundos, nuevas gentes, siempre más. Y agradezco a mis padres que me llevaran.

En Liechtenstein, en la zona donde estoy, no hay demasiado que hacer y cómo que el trabajo me ocupa toda la jornada, sólo me queda el anochecer para pasear un poco. El hotel lo tengo a Feldkirch, en Austria, que está justo al lado y es un país más económico, así que podríamos decir que en Liechtenstein sólo estoy mientras trabajo. Por la mañana, cojo el coche, saludo a los oficiales de la frontera y al trabajo. A la hora de comer, cruzamos todos la frontera, buscamos una pizzería o un restaurante hindú, y volvemos. Y al atardecer, pues ya me quedo en el pueblo, paseo por su bonito centro medieval, ceno y avanzo trabajo sobre otros proyectos. País pequeño, vida tranquila.