19 de març 2008

Encara hi ha vida

Us direu que aquest blog té pinta d’abandonat i que no hi deu haver ningú darrera. Doncs malencaminat no aneu. Aquest últims mesos la persona que el porta és com si no existís per si mateix i només fes el que ha de fer. Sense més.
Tot va començar després d’un magnífic estiu en l’hemisferi sud. Ara que hi penso, va ser la primera vegada que vaig creuar l’equador...
Doncs, tornava jo del meu viatge a l’Argentina quan em vaig assabentar del meu següent projecte, KPN, Holanda. Emocionat estava jo per tractar-se d’un projecte enorme i que contenia tots els nous productes de la meva empresa. Aquest projecte em permetria millorar moltíssim en quant coneixement i gestió. A més, podria treballar amb en Boris, company de feina amb el que feia temps que tenia ganes de coincidir. No obstant, a tothom que li parlava d’aquest projecte es planyia i em desitjava sort. Deien que aquest era un d’aquells projectes maleïts, on tot surt malament i n’acabes estant fins els nassos. Però jo, optimista de mena i quasi sempre de molt bon humor, no els feia cas.
Ràpidament veuria que les veus dels veterans amaguen més realisme que ganes de crear alarma. El projecte que havia de començar a l’octubre es va endarrerir per diverses raons fins al desembre; el client que juga a fet i a amagar amb les informacions, que no acaba de saber que vol ni que ha comprat; el company Boris va desertar de l’empresa, tenia planificat un canvi de rumb en la seva vida i se’n va anar ben lluny, a la Martinica (des d’aquí una abraçada i un enllaç al seu magnífic blog que ha creat per fer-nos enveja: The Madinina Project); i la traca final, els nostres productes que són tan nous que no estan ni acabats de verificar amb la qual cosa passem mesos per fer que tot funcioni mínimament.
Totes aquestes situacions em van portar a un estat d’estrès mai conegut. No em veia capaç d’organitzar la meva vida, cada dia s’acabava amb mil coses per fer i el cap en ebullició constant. No portava el projecte al dia, no l’entenia, em sentia desbordat i impotent. No trobava temps per a mi i tot ho dedicava a intentar comprendre.
Aquesta situació dura des del gener. Cada dilluns em llevo a les 5h i prenc l’avió cap a Amsterdam. Passo la setmana de cul, amb vint fronts oberts, i el divendres tinc la sensació de no haver solucionat més que una ínfima part del projecte. Torno a París esgotat però amb ganes d’anar a ballar tango amb en Diego i la Martina i alguna altra amiga, el dissabte per reposar-me i fer la rentadora i veure els amics diumenge, mentre recullo la roba seca i la torno a la maleta.
Tres mesos després, sembla que les coses comencen a calmar-se i a funcionar com hauria de ser, tot i que encara queda la part la més complexa. Però bé, ja he assimilat el ritme i els fronts oberts són menys.
En perspectiva tinc el proper cap de setmana, Setmana Santa, a Amsterdam amb en Roger que ve de Londres, per passar-ho la mar de bé. Acabo de comprar uns bitllets per anar la primera setmana de maig a veure al Javi a Atenes amb el meu cosí; unes vacances que tothom està d’acord amb que em mereixo i necessito. I cada cop tinc més definit el meu projecte personal per l’any vinent... massa llarg d’explicar ara, ho faré ben aviat, promès!

P.D.: Entre tanta activitat i estrès, una mica de música ajuden a passar-ho millor.

----

Vous vous direz que ce blog a l’aire d’être abandonné et que le propriétaire ne doit plus exister. Donc vous n'êtes pas loin de la réalité. Ces derniers mois, la personne que le sustente c’est comme s'il n'existe plus pour soi même et il fait seulement ce qu’il doit faire. Sans plus.
Tout est commencé après un magnifique été dans l'hémisphère sud. Maintenant que j'y pense, ç’a été la première fois que j'ai croisé l'équateur...
Je rentrais de mon voyage pour l'Argentine, quand j’ai appris de mon suivant projet, KPN, l’Hollande. Enthousiaste, j'étais, parce qu'il s'agissait d'un énorme projet, qui contenait tous les nouveaux produits de mon entreprise. Ce projet allait me permettre de beaucoup améliorer mes connaissances et ma gestion. En plus, j’allais pouvoir travailler avec Boris, collègue du boulot avec qui ça faisait longtemps que j’avais envie de coïncider. Pourtant, tout le monde a qui je lui parlait de ce projet il me plaignait et il me désirais bonne chance. Ils disaient que celui-ci était un de ces projets maudits, où tout sort mal et tu finis par en avoir marre. Mais moi, optimiste comme d’habitude et presque toujours de très bonne humeur, je ne voulais pas les entendre.
Très rapidement j’ai vu que les voix des vétérans cachent plus de réalisme qu'envie de créer de l'alarme. Le projet qui devait commencer en octobre s'est décalé pour plusieurs raisons jusqu'à décembre; le client qui joue au cache-cache avec les informations, qui ne sait pas ce qu'il veut ni qu’est-ce qu'il a acheté; mon collègue Boris qui déserte de l'entreprise, il avait planifié un changement de direction dans sa vie et il est parti bien loin, en Martinique (je profite pour l’embrasser et créer une liaison avec son blog magnifique qu'il a créé pour nous faire de l'envie: The Madinina Project); et puis, le coup de grâce, nos produits que sont si nouveaux qu'ils ne sont même pas complètement vérifiés et cela nous comporte quelque mois pour faire que tout fonctionne un peu décemment.
Toutes ces situations m'ont emmené à un tel état de stress que je n’avais jamais connu. Je ne me voyais pas capable d'organiser ma vie, chaque jour on finissait avec des milliards de choses à faire et ma tête en ébullition constante. Je ne portais pas le projet au jour, je n’y arrivais pas, je me sentais débordé et impuissant. Je ne trouvais pas de temps pour moi et je consacrais chaque moment à essayer de comprendre.
Cette situation dure depuis janvier. Chaque lundi je me lève à 5 h et je prends l'avion vers Amsterdam. Je passe la semaine en tension, avec vingt choses ç gérer en tout moment, et vendredi j'ai la sensation de n’avoir résolu qu'une infime partie du projet. Je rentre sur Paris épuisé mais avec l’envie d’aller danser du tango avec Diego et Martina et quelque autre amie, j’ai le samedi pour me reposer et faire la linge et dimanche voir les amis tandis que je plie la linge sèche et je la rends à nouveau dans la valise.
Après trois mois, j’ai l’impression que les choses commencent à se calmer et à fonctionner comme il faut, bien qu’il reste encore la partie la plus complexe. Mais bon, j'ai déjà assimilé le rythme et les fronts ouverts sont moins.
En perspective, j'ai le prochain week-end, Pâques, sur Amsterdam avec Roger qui viendra de Londres, pour s’éclater au maximum. Je viens aussi d'acheter mes billets pour aller en début mai avec mon cousin à Athènes voir Javi; des vacances que j’ai bien méritées et desquelles j’en ai bien besoin, tout le monde est d'accord. Et chaque fois j'ai plus défini mon projet personnel pour l'année qui vient... trop long d'expliquer maintenant je le ferai bien bientôt, c’est promis!

P.S.: Pour décompresser un peu d'autante activité et stress , il n'y a rien de meilleur que la musique.